-
Digitale fortellinger i barnehagen og barnehagelærerutdanningen
(Text in English below). I denne videoen har jeg fokus på digitale fortellinger i barnehagen og barnehagelærerutdanningen. Foredraget er fra et digitalt seminar arrangert av National College of Ireland. Her kobler jeg sammen den digitale praksisen i barnehagen og den digital praksisen i barnehagelærerutdanningen. De første 30 min av presentasjonen handler om doktorgradsavhandlingen min. Den…
-
Digitale muligheter
(Text in English below). Mye kan sies om koronapandemien — men det er ingen tvil om at en konsekvens er at ulike digitale muligheter har blitt tatt i bruk. Jeg tenker spesielt på ulike digitale møter og webinarer. . . . Seminar ved UniCEUB I juni 2020 deltok jeg på et seminar med barnehagelærerstudenter (early…
-
Digitalt webinar
(Text in English below). Invitasjon til et internasjonalt digitalt webinar om pedagogisk bruk av digital teknologi i barnehage og i barnehagelærerutdanning. Given the digital world that we live in, this webinar is for all those who work in the field of Education in general and with a particular interest in Early Childhood Education and Care…
-
En animert fortelling
Click here for an English version of this post. En animert fortelling laget av en gruppe barnehagebarn Dette er den norske tittelen på en vitenskapelig artikkel som jeg har skrevet sammen med Trude Hoel. Artikkelen er den tredje artikkelen knyttet til PhD-en min og er publisert i tidsskriftet Journal of Early Childhood Literacy (Klikk her for å…
-
Refleksjoner og tilbakeblikk
Sitter og fikser litt på en del av blogginnleggene — og da passer det fint med noen refleksjoner og tilbakeblikk. Lenker er «ferskvare», og krever jevnlige oppdateringer 🙂 Det er ganske utrolig, men det er faktisk snart 10 år siden jeg publiserte mitt første blogginnlegg! I det første blogginnlegget mitt presenterte jeg Kleppe friluftsbarnehage —…
-
Prosessen er ikke nok
Når barnehagebarn deltar i skapende prosesser med digital teknologi er de ferdige produktene viktige — å bare fokusere på prosessen er ikke nok. Dette er et av hovedfunnene i doktorgradsstudien min.